lunes, 16 de septiembre de 2019


LAS MEJORES CAMPAÑAS GANADORAS DE CANNES LIONS 2019 (SEGÚN MI PERSPECTIVA)

 GLASS
 A01 (Glass)
 -Bronce: Next Minute Law, de VMLY&R San Pablo para Ministerio Publico and ABAP, Brasil


 
 
FILM

 A01 (Food & Drink)
 -Bronce: Campaña I Love You HaterThe PoleElise, de Santo Buenos Aires para Coca-Cola, Argentina



 A08 (Leisure)
 -Plata: 22 Again, de Contrapunto BBDO Madrid para Loterías y Apuestas Del Estado, España




 A12 (Corporate Social Responsibility (CSR) / Corporate Image)
 -Plata: Heroes Of Today, de DDB España Madrid para Heroes Of Today Platform (Iberia, Correos, Telepizza, La Liga, 11811, Baviera), España




 B02 (Other FMCG)
 -Oro: The Endless Ad, de Wieden+Kennedy San Pablo para P&G, Brasil



 SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS
 A03 (Good Health and Well-being)
 -Plata: Second Chances, de Casanova McCann Costa Mesa para Donate Life California, Estados Unidos




 
 INNOVATION
 Product Innovation

 -Plata: #BrailleBricksForAll, de Lew’Lara TBWA San Pablo para Dorina Nowill Foundation for the Blind, Brasil
https://www.youtube.com/watch?v=q0AYTeTS8SI




 CREATIVE EFECTIVENESS
  A03 (Multi-market Creative Effectiveness)
 -Plata: Scary Clown Night, de Lola Mullenlowe Madrid para Burger King, España

 B01 (Local Brand)
 -Oro: The All-In Promo, de David Buenos Aires para Newsan, Argentina
https://www.youtube.com/watch?v=QXxgRQ4nZwQ




 BRAND EXPERIENCE & ACTIVATION
 A03 (Healthcare)
 -Bronce: Consent Pack, de BBDO Argentina Buenos Aires para Tulipán, Argentina

 A06 (Retail)
 -Oro: Perussian Prices, de Fahrenheit DDB Lima para Plaza Vea, Perú

 
 
 
 B04 (New Realities & Voice-activation)
 -Bronce:Burn That Ad, de David San Pablo para Burger King, Brasil




 B07 (Tangible & Spatial Technology)
 -Bronce: Museum Of Romanticism, de McCann Madrid para Ikea, España

B10 (Cross-platform Digital Experience)
 -Oro: People Are The Places, de Aeroméxico para Aeroméxico, México




 D01 (Live Brand Experience or Activation)
 -Bronce: Libro Vivo_, de Only If Ciudad De México para Grupo Planeta And Google, México

 -Bronce: The Grand Finale, de Publicis Brasil San Pablo para Heineken, Brasil

 D02 (Guerilla Marketing & Stunts)
  -Plata: Hidden Flag, de Lola MulleLoweMadrid para FELGTB/Eldiario.Es, España


 DESIGN
 B08 (Special Editions & Bespoke Items)
 -Bronce: Accessibility Mat, de GTB Brasil San Pablo Ford Motor Company, Brasil

 E06 (Special Editions & Promotional Packaging)
 -Bronce: Fit Pack, de Leo Burnett México para Corona, México
Brand Experience – “Changing the game” Microsoft
Media – “Air Max Graffiti Stores” Nike
Health&Wellness – “Thisables” Ikea


 A12 (Corporate Social Responsibility (CSR) / Corporate Image)
 -Plata: Distracted Goalkeeper, de Tech and Soul San Pablo para Uber, Brasil

 A11 (Not-for-profit / Charity / Government)
 -Bronce: The Life Saving Soap Operas, de Circus Grey Lima para Ministerio de Salud de Perú, Perú

 B04 (Use of Ambient Media: Small Scale)
 -Bronce: The Beer of the World Cup, de Circus México para Lala, México

 SOCIAL & INFLUENCER 
 B04 (Social Data & Insight)
 -Plata:The Time We Have Left, de Leo Burnett Madrid para Pernod Ricard, España
 
 A11 (Not-for-profit / Charity / Government)
 -Bronce:I Love My Balls, de Wunderman Thompson Lima para Liga Contra el Cancer, Perú


 F02 (Challenger Brand)
 -Bronce: Fly With Us, de Grey Argentina Buenos Aires para Flybondi, Argentina





DATA
 A01 (Data-enhanced Creativity)
 -Oro: Pet-Commerce, de Ogilvy San Pablo para Petz, Brasil



 A02 (Data-driven Targeting)
 -Bronce: 
 -The Traffic Jam Whopper, de We Believers New York para Burger King México, Estados Unidos

 C02 (Use of Music Technology or Innovation)
 -Bronce: See The Music, de Talent Marcel San Pablo para OSESP, Brasil

No hay comentarios:

Publicar un comentario